CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

My Musics...


Get a playlist! Standalone player Get Ringtones

Tuesday 21 April 2009

Tertuduh rogol hanya mengaku cabul anak... Masuk Akalkah?

SHAH ALAM: Seorang bapa memberitahu Mahkamah Sesyen di sini beliau tidak merogol anak perempuannya, sebalik sekadar mencabul.

"Saya rasa, saya tidak lakukan persetubuhan itu. Saya cuma cabul," katanya ketika didakwa merogol anak perempuannya yang berumur 11 tahun lima bulan, pertengahan Mac lalu.

Terdahulu, lelaki berusia 48 tahun yang bekerja sendiri itu, mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan melakukan sumbang mahram dengan anaknya di rumah mereka di Sungai Tua, Batu Caves, pada jam 9 malam, 12 Mac lalu.

Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 376 B(1) Kanun Keseksaan dan boleh dihukum penjara tidak kurang enam tahun dan tidak lebih 20 tahun serta tidak kurang 10 kali sebatan jika sabit kesalahan.

Timbalan Pendakwa Raya, R Kalaiyarasi, membantah jaminan ditawarkan terhadap tertuduh kerana dia dan mangsa masih tinggal serumah.

"Ada kemungkinan besar tertuduh akan mengganggu mangsa. Mangsa masih bersekolah dan jika tertuduh diberi jaminan, kemungkinan mangsa tidak dapat memberi tumpuan kepada pelajaran," katanya.

Tertuduh kemudian memohon supaya dia dibenarkan jaminan kerana sudah insaf dan bertaubat.

Bagaimanapun, katanya, tiada sesiapa yang hadir untuk menjaminnya.

Hakim M Gunalan kemudian memerintahkan jaminan tidak ditawarkan kepada tertuduh dan akan mempertimbangkan jaminan jika ada sesiapa mahu menjamin tertuduh pada tarikh lain.

Gunalan menetapkan 14 Mei ini sebagai tarikh sebutan.


p/s : Sekarang ni banyak kes haruan makan anak... Biar dijatuhkan hukum seberat-beratnya kpd pesalah begini.....

0 comments: